Thursday 14 April 2016

Jurnal 12/4/16

Hari ini adalah hari Selasa

yaa.. Selasa

  Hari ini saya berasa sangat kecewa kerana saya secara tidak sengaja menyerlahkan sikap saya pada zaman silam. Ditambah dengan pemerhatian cikgu terhadap sikap tersebut membuatkan cikgu tersebut tidak berpuas hati denga saya. Motivasi dan semangat saya dalam memperbetulkan diri sendiri berkurang dengan mendadak dan ianya amatlah buruk kesannya terhadap saya. Sikap yang diserlahkan terjadi disebabkan oleh pengaruh rakan sebaya dan keadaan sekeliling. Ia juga disebabkan oleh beberapa pihak yang tidak menghormati minat pihak yang lain dalam melakukan sesuatu seperti lagu kesukaan dan hobi yang dilakukan setiap hari.

  Walaupun hajat saya ini tidak baik, saya rasa ianya berbaloi kerana hati ini telah menyimpan banyak kemarahan silam dan ianya berasa seperti ingin dilepaskan dalam satu das yang besar. Tetapi, saya masih lagi berfikir bila dan di mana saya ingin lepaskannya. Ya, suatu perkara yang buruk perlu difikir untuk dilakukan pada waktu bila dan di mana tempatnya.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Powered by Blogger.