Wednesday 25 February 2015

KehidupanKu semasa cuti akhir semesta

Selamat Sejahtera dan Salam satu Malaysia.

Hari ini, saya ingin menceritakan pengalaman dan pengembaraan yang saya perolehi ketika cuti akhir semesta tahun 2014. Cuti pada tahun ini amat berbeza kerana perkara yang luar biasa berlaku dengan penuh kejutan.
      Cuti yang bermula pada 5/11/2014 hingga 12/1/2015 adalah sesi dimana saya mempelajari cara-cara untuk hidup dan menjadi manusia yang sebenar. Ianya bagaikan hidup pada zaman 1960-an yang mana hidup tanpa gadjet dan barang eletronik yang ada pada zaman sekarang yang moden ini. Akhirnya, saya dapat merasakan dan menikmati keindahan dan kehidupan yang dinikmati oleh masyarakat pada zaman 1960-an, Ianya bagaikan cabaran bagi saya untuk melakukan sesuatu benda dan saya mengambil kesempatan ini untuk menyiapkan kerja sekolah dan menolong ibu dan ayah melakukan kerja harian.
     Banjir yang telah melanda menyebabkan pencawang eletrik terpaksa ditutup untuk menjamin keselamtan peduduk kampung dari kejutan eletrik melalui air. Pegalaman yang paling seronok yang saya pelajari adalah memasang pukat di dalam air dan akan mendapat banyak habuan seperti: Ular, Ikan, Belut, Lintah dan sebagainya. Apabila berlakunya peristiwa ini, kesihatan dan keselamatan adalah benda yang paling diutamakan.

Sekian...

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Powered by Blogger.